Η σεξουαλική παρενόχληση συμβαίνει και σε ακαδημαϊκά περιβάλλοντα. Οι φοιτητές συχνά βρίσκονται στη δυσάρεστη κατάσταση του να βιώνουν ανεπιθύμητες σεξουαλικές προτάσεις από τους καθηγητές τους. Και τα δύο φύλα είναι ευάλωτα σε αυτή τη μορφή παρενόχλησης. Ωστόσο, είναι πιο συχνά οι άνδρες καθηγητές ή διδάσκοντες που παρενοχλούν τις μαθήτριες/φοιτήτριες.
Η ακαδημαϊκή σεξουαλική παρενόχληση διαφέρει κάπως από την παρενόχληση που συμβαίνει στην εργασία. Για παράδειγμα, ένας φοιτητής που συναντά ανεπιθύμητες σεξουαλικές προτάσεις έχει κάποιες φορές την επιλογή να διαλέξει ένα διαφορετικό καθηγητή ή σύμβουλο. Σε αντίθεση, οι εργαζόμενοι σε ένα περιβάλλον τείνουν να έχουν λιγότερες εναλλακτικές για αποφυγή της παρενόχλησης ενώ διατηρούν τις δουλειές τους. Ωστόσο, οι φοιτητές μπορούν να βιώσουν πίεση εξαναγκασμού συνδεδεμένη με την ανάγκη απόκτησης ενός καλού βαθμού, μίας συστατικής επιστολής, μίας επιθυμητής δουλειάς ή ευκαιρίας για έρευνα. Επιπλέον, η σεξουαλική παρενόχληση των φοιτητών μπορεί να καταλήξει σε φτωχή ακαδημαϊκή επίδοση, αλλαγή ακαδημαϊκής καριέρας, και μια ποικιλία ψυχολογικών και σωματικών συμπτωμάτων συγκρίσιμα με αυτά που βιώνουν οι άνθρωποι που παρενοχλούνται στη δουλειά.
Οι φοιτητές επίσης τείνουν να είναι πιο αφελείς από τους εργαζόμενους σχετικά με τις συνέπειες της σεξουαλικής εμπλοκής με κάποιον που μπορεί να είναι σημαντικός για την επιτυχή επιδίωξη μιας εκπαίδευσης ή μιας καριέρας. Υπάρχου πραγματικές δυνατότητες για εκμετάλλευση της νεανικής αφέλειας και του δέους σχετικά με το πρεστίζ και την ισχύ. Επιπλέον, τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι ένας φοιτητής ή μια φοιτήτρια που έχει πέσει θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης μπορεί να αναρωτιέται αν η ακαδημαϊκή του επιτυχία οφείλεται στις ικανότητές του/της ή στο σεξουαλικό ενδιαφέρον του καθηγητή ή της καθηγήτριας για αυτόν/αυτήν.
Ένας αυξανόμενος αριθμός κολεγίων και πανεπιστημίων έχουν κανονισμούς που απαγορεύουν τις σχέσεις μεταξύ φοιτητών και καθηγητών. Η αυξανόμενη διαμάχη σχετικά με τις σχέσεις καθηγητών και φοιτητών, μαζί με τις αποφάσεις για απαγόρευση τέτοιων σχέσεων, τροφοδοτείται κατά πολύ από την πεποίθηση ότι πολλές τέτοιες σχέσεις μπορεί να φαίνονται συναινετικές στην επιφάνεια, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Αντιθέτως, η δύναμη των καθηγητών και/ή συμβούλων να καθορίσουν το μέλλον των φοιτητών μέσω βαθμών και συστάσεων συχνά δημιουργεί πίεση στους φοιτητές να συμμορφωθούν ώστε να προστατέψουν τη θέση τους στην τάξη ή τις μελλοντικές τους προοπτικές.
Η σεξουαλική παρενόχληση συμβαίνει επίσης σε λύκεια και γυμνάσια με θύματα μαθητές και των δύο φύλων.
Τι να μπορεί να κάνει ένα άτομο αν βιώσει σεξουαλική παρενόχληση σε ακαδημαϊκό περιβάλλον; Μερικοί φοιτητές αποφεύγουν την παρενόχληση εγκαταλείποντας ένα μάθημα, βρίσκοντας έναν άλλο σύμβουλο, ή ακόμη και παρατώντας το σχολείο. Ωστόσο, καλό θα ήταν ένα άτομο το οποίο αισθάνεται ότι παρενοχλείται να το αναφέρει με σκοπό να σταματήσουν αυτές οι ανάρμοστες πράξεις και να μειωθεί η πιθανότητα μελλοντικής θυματοποίησης άλλων φοιτητών από τον ίδιο άνθρωπο (είναι συνηθισμένο αυτοί που παρενοχλούν φοιτητές να έχουν αρκετούς στόχους). Το θύμα μπορεί να θελήσει να μιλήσει στον προϊστάμενο του θύτη ή τον πρύτανη. Αν δε μείνει ικανοποιημένο από την απόκρισή τους, μπορεί να επικοινωνήσει με τις αστυνομικές αρχές ή να ζητήσει νομική βοήθεια.